W przypadku firm oferujących usługi dla dzieci, opiekę nad nimi, atrakcje dla nich i zabawki, klientem będzie rodzić lub opiekun. W myśl zasady „gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” będzie chciał sprawić radość podopiecznemu. Aby do takiego rodzica dotrzeć, trzeba zastosować co najmniej kilka sposobów promocji, w zależności od konkretnego produktu.
Strona internetowa i sklep internetowy
W przypadku, gdy sprzedajesz zabawki, bardzo wa żnym miejscem będzie strona internetowa i sklep internetowy. Rodzice będą chcieli poznać właściwości danej zabawki, dowiedzieć się, z czego jest zrobiona i czy będzie dobra dla dziecka w określonym wieku. Podobnie rzecz się ma przy promowaniu atrakcji czy opieki nad dziećmi, ponieważ rodzic może dowiedzieć się na stronie internetowej, co konkretnie dana atrakcja oferuje, ile kosztuje i czy to jest to, co zainteresuje jego dziecko. To jeden z najważniejszych elementów promocji firmy w Internecie.
Strona internetowa i sklep internetowy:
ułatwia odnalezienie firmy w sieci,
jest dostępna 24/7,
daje możliwość analizy działań,
promuje biznes i zwiększa zyski,
buduje relacje z klientami.
Pozycjonowanie
pozycjonowanie (SEO) to zespół działań, które mają sprawić, aby konkretna strona internetowa była wyświetlana w Google jako jeden z pierwszych wyników. Ułatwia to dotarcie do nowych klientów oraz zwiększa szanse na sprzedaż. Działania te to między innymi używanie odpowiednio dobranych słów kluczowych, optymalizację techniczną strony i wartościowe treści umieszczane na niej.
Strona internetowa, która jest wysoko wypozycjonowana to taka, która:
ma dobrze dobrane słowa kluczowe,
jest bezpieczna (certyfikat SSL),
szybko się ładuje,
jest zoptymalizowana,
ma atrakcyjne i wartościowe treści,
zawiera link building do innych, wartościowych treści.
Kampanie Google Ads
Reklamy Google Ads to płatna forma promocji, dzięki której masz pewność, że Twoja strona będzie wyświetlana jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania danej frazy oraz w wielu innych miejscach w wyszukiwarce. Dzięki tej formie reklamy dotrzesz do konkretnej grupy ludzi, czyli w tym przypadku rodziców.
Prowadzenie wizytówki Google Mój Biznes
Wizytówka Google jest czymś obowiązkowym zarówno, jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, jak i atrakcję dostępną dla dzieci.
Wizytówka Google:
buduje wizerunek i promuje firmę,
pozwala na łatwe dotarcie w konkretne miejsce,
daje możliwość zapoznania się z godzinami otwarcia,
pozwala poznać ceny,
udostępnia dane teleadresowe, co ułatwia kontakt
daje możliwość szybkiego zapoznania się z opiniami osób, które już skorzystały z danej usługi.
Social Media
Social Media to dużo możliwości zarówno działań darmowych, jak i płatnych. Skupiają się tam ogromne grupy ludzi, do których dość łatwo jest dotrzeć. Działaniami płatnymi można to zrobić bardzo precyzyjnie. Promocja firmy na Facebooku czy Instagramie może być bardzo skuteczna, jeśli zbudujesz grono odbiorców.
E-mail Marketing
E-mail Marketing to dobra forma podtrzymywania kontaktu z klientami, na przykład poprzez oferowanie promocji czy rabatów.
Plan promocji firmy powinien zawierać co najmniej kilka wymienionych form reklamy. Dzięki zróżnicowaniu rodzajów promocji, z pewnością uda Ci się dotrzeć do wielu rodziców dzieci ze swoimi produktami i usługami.