Branża związana ze zwierzętami i roślinami nie jest prosta to promowania. Jest jednak kilka sposobów, jak sprawić, by było to łatwiejsze. Jedną z podstawowych rzeczy jest przygotowanie strony internetowej. Niesie to ze sobą szereg korzyści na różnych polach działalności, między innymi wizerunkowe czy sprzedażowe, ale nie tylko. Dlaczego warto ją stworzyć?
Produkty dla zwierząt i uprawy roślin – dlaczego warto posiadać stronę internetową?
Kreowanie wizerunku – dzięki obecności w Internecie w postaci strony internetowej pozwala na przekazywanie informacji o działalności firmy, tworzenie przestrzeni dla osób, które zainteresują się marką. Jest to swego rodzaju wizytówka firmy, bo jaka strona internetowa, tak będą postrzegać Cię odbiorcy i klienci. To dobre miejsce, aby mówić o wszystkich wartościach marki i bardzo dobra forma reklamy i promocji firmy,
Utrzymywanie i nawiązywanie relacji – kontakt z klientem z pomocą udostępniania najnowszych informacji to bardzo dobry sposób na promocję. Możesz także zaproponować mu dodatkowe funkcje, takie jak czat, formularz, oferty/rabaty.
Prezentacja oferty – możesz zaprezentować wszystkie produkty w bardzo przyjazny dla odbiorców sposób. Masz także pełną kontrolę nad aktualizowaniem treści. Możesz tam także zbierać opinie o danym produkcie.
Dostępność – strona internetowa jest dostępna dla każdego 24/7, dlatego też każdy odnajdzie wszystkie informacje o marce wtedy, kiedy tego potrzebuje.
Analizy i statystyki – dzięki stronie internetowej można sprawdzać zachowania użytkowników w stosunku do danej marki i wyciągać z nich wnioski dla dalszych działań oraz tworzenia kampanii reklamowych promocji firmy, które działają.
Jaka musi być dobra strona internetowa?
Istnieją pewne parametry, które każda profesjonalna strona internetowa powinna spełniać, aby była przyjazna w odbiorze (to często pierwsze miejsce, gdzie klient spotyka się z daną marką) oraz dobrze wypozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Aby promocja firmy w Internecie z pomocą strony internetowej była udana, musi ona być:
Atrakcyjna wizualnie – szata graficzna powinna być dopasowana do branży (w przypadku roślin i zwierząt sprawdzą się zielenie i brązy, ponieważ kojarzą się z naturą, ziemią, zdrowiem, wzrostem itp. oraz są postrzegane jako ekologiczne, harmonijne, naturalne), grafiki i zdjęcia przykuwające wzrok i wysokiej jakości.
Łatwa w obsłudze, intuicyjna – odbiorca nie może się „gubić” na stronie. Wszystkie podstrony i inne zakładki powinny być czytelne i stworzone w taki sposób, aby użytkownik jak najszybciej znalazł to, czego szuka.
Bogata w wysoko jakościowo teksty – wszelkie opisy czy oferty powinny być merytoryczne i napisane w ten sposób, aby klient uzyskał pełną wiedzę na dany temat. Muszą być aktualizowane i najlepiej pisane językiem korzyści. Aby pomóc w lepszym pozycjonowaniu warto też zawrzeć słowa kluczowe.
Bezpieczna – certyfikat SSL to obowiązek dla każdej strony.
Responsywna – witryna powinna być dopasowana do każdego rodzaju urządzeń, na których różni użytkownicy przeglądają treści.
Jakie działania marketingowe należy dołączyć?
Plan promocji firmy powinien kształtować się holistycznie i łączyć różne jej rodzaje. Jeśli masz już dobrą stronę internetową, możesz skorzystać z innych marketingowych możliwości, takich jak blog (opisywać jeszcze dokładniej produkty lub dawać wskazówki na temat tego, co wybrać w sklepie lub aranżacji zieleni, zachowań zwierząt), czy obecność w Social Mediach (możesz tam udzielać krótszych rad, kontaktować się z odbiorcami marki).
Dla marki związanej ze zwierzętami i roślinami z pewnością warto stworzyć stronę internetową i dobrze ją wypozycjonować oraz wdrożyć dodatkowe działania marketingowe, aby osiągnąć sukces.